10 mituri despre social media marketing

Cate mituri despre social media marketing (SMM) ai auzit pana acum? Fara promovare in retelele sociale, este imposibil de imaginat o strategie de marketing. Aceasta face proiectul tau mai reusit, aduce potentiali clienti pentru afacerea ta, care ulterior se transforma in clienti si vanzari noi. In jurul acestei ramuri a marketingului au aparut o multime de mituri, iar in acest articol vom vorbi despre unele dintre ele si le vom spulbera.

 

Mitul 1: Munca in acest domeniu este simpla si potrivita pentru toata lumea.

Nu exista o afirmatie mai gresita decat aceasta si trebuie intelese anumite lucruri despre acest domeniu. Multe persoane care nu au lucrat in marketing sau doresc sa o faca cred ca a deveni manager SMM si a lucra este mai usor ca niciodata.

Social media marketing este o directie foarte buna pentru dezvoltarea afacerilor. Daca te raportezi superficial la acest domeniu si faci totul in consecinta: sa creezi continut foto si text de calitate scazuta, sa nu intelegi strategia si cu toate astea sa creezi campaniile de PPC (pay per click) – toate acestea vor avea pierderi mari atat pentru proprietarul afacerii, cat si pentru tine ca specialist. Cu alte cuvinte, in cel mai bun caz, numarul abonatilor este minimizat. In cel mai rau caz, va duce la o scadere a vanzarilor si a reputatiei marcii in sine.

 

Mitul 2: Cu cat sunt mai multi abonati sau urmaritori, cu atat mai bine.

Eficienta retelelor sociale este masurata nu atat prin numarul de abonati, cat prin activitatea lor. Sarcina cititorilor tai este sa citeasca postari tale, sa comenteze, sa le salveze si sa le distribuie pe profilurile lor sau in story-uri. Datorita acestui fapt, reach-ul organic al fiecarei postari creste. Publicul tau ar trebui sa fie cat mai activ.

 

Mitul 3: Campaniile publicitare nu aduc rezultate.

Costul campaniilor nu este foarte mare, ca de exemplu, unele instrumente de marketing, cu toate acestea, sunt eficiente. Nu trebuie sa platesti sume mari pentru publicitate, dar obtinerea de lead-uri pentru afacere este o necesitate.

Performanta campaniilor SMM este clara si masurata folosind Google Analytics. Acest instrument iti arata modul in care retelele sociale influenteaza conversia.

 

Mitul 4: Retelele sociale pentru toata lumea.

Acestea nu sunt un instrument universal care functioneaza pentru toate tipurile de afaceri. In acelasi timp, faptul ca unii vor obtine rezultatul, iar altii nu, depinde de specificul produsului sau serviciului tau pe care doresti sa il vinzi.

Cu ajutorul SMM poti imbunatati recunoasterea brandului tau in randul publicului tau tinta si poti atrage noi clienti.

 

Mitul 5: Trebuie sa publici postari in fiecare zi.

Postarile zilnice care nu au niciun sens nu vor reusi decat sa-i indeparteze pe abonati. Daca ai ceva despre care sa scrii, atunci fa-o in mod regulat. Realizeaza un program de publicare (in functie de analiza reactiei publicului si a cererilor) si respecta-l cu strictete. In primul rand, abonatii tai vor sti cand se asteapta sa primeasca continut nou de la tine, iar in al doilea rand, in acest fel te vei putea concentra mai bine pe efortul de creare a continutului si rezultatul va fi de calitate.

 

Echipa de social media marketing

 

Mitul 6: Nu raspunde la recenziile negative.

Daca primesti un comentariu negativ despre munca ta, aceasta este o ocazie pentru a reflecta si a vedea ce faci gresit. Si apoi, iti vei imbunatati produsul sau serviciul ca urmare a rezolvarii problemelor semnalate de catre clienti.

Recenziile, atat pozitive, cat si (mai ales) negative, ar trebui sa obtina un raspuns din partea ta. Astfel, utilizatorii vad ca raspunzi la cuvintele lor si le iei in calcul.

Afla mai multe despre cum sa obtii recenzii de la clienti de AICI.

 

Mitul 7: Specialistul SMM poate face totul.

O varietate de lucruri pot fi solicitate de la un specialist in SMM, dar asta nu inseamna ca deodata el trebuie sa faca toate lucrurile pentru ca atunci vei observa erori si probleme. Poti externaliza o parte dintre atributii in cazul in care specialistul tau nu exceleaza pe acestea. Un exemplu externalizat des este creare de continut (text, imagine, videouri).

 

Mitul 8: Nu poti masura rezultatele unui specialist SMM.

Exista mai multe optiuni pentru a urmari performantele angajatului tau. Analizati reach-ul si engagement-ul, analizati ROI (rentabilitatea investitiei) si conversiile. Apoi veti intelege cat de bine isi indeplineste specialistul SMM atributiile.

 

Mitul 9: Butonul de distribuire va aduce trafic.

Pentru articolele din sectiunea „Blog” a unui site, aceasta optiune, desigur, va creste vizitele din moment ce oamenii doresc sa citeasca continut informativ. Dar, din pacate, acest lucru nu functioneaza in SMM pentru ca ofertele comerciale prezinta un interes mai scazut in randul oamenilor.

 

Mitul 10: Programul de lucru al unui specialist in SMM este ca al celorlalti

Pentru ca marketingul sa ofere rezultate pozitive, este important sa ramai conectat 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana. Specialistul SMM ar trebui:

  • sa raspunda la comentarii si mesaje;
  • sa publice postari;
  • sa utilizeze aplicatii pentru planificare;
  • sa aleaga o fotografie;
  • sa creeze campanii publicitare;
  • sa creeze anunturile;
  • sa faca rapoarte ale campaniilor.

Adica, clientul nu ar trebui sa astepte pana luni pentru a primi un raspuns la intrebarea sa doar pentru ca ai liber sambata si duminica.

Despre noi

IOmedia este o agentie specializata in servicii de dezvoltare web, aplicatii software, servicii de web design, marketing online si tutoriale video.

Solicita oferta

Oferim servicii care iti vor creste afacerea online.

Ultimele noutati!

Ultimele articole

Vezi toate articolele
No Comments

    Spune-ti parerea