11 mituri despre marketing online

Domeniul marketingului online ocupa o pozitie de lider in a obtine rezultate impresionante in afaceri, indiferent de produsul sau serviciul pe care il lansezi. Uneori, aceste rezultate nu se justifica doar pentru ca sunt utilizate canale sau instrumente de comunicare gresite. Astazi iti vom prezenta ce mituri despre marketing online mai bine sa nu crezi.

 

 

Mituri despre marketing online de retinut

 

 

Mitul 1. Vestea se duce din gura in gura – asta ai nevoie pentru publicitate

Pentru ca afacerea ta sa aduca vanzari nu numai de la prieteni sau cunoscuti, ci si de la alti clienti, trebuie sa o declarai. Acest lucru poate fi realizat prin instrumente de marketing, care includ optimizarea SEO, trimiterea de newsletter, retele sociale, marketingul prin continut etc.

Pe scurt, acesta este un lant de actiuni care duce la recunoasterea brandului pe piata, vanzari ridicate si succes in afaceri. Insa merita sa ne amintim ca este important sa nu atragem toata lumea, ci doar pe aceia care reprezinta potentialul tau client.

 

Vestea se duce din gura in gura

 

Mitul 2. Nu avem nevoie de marketing.

In zilele noastre este imposibil sa iti imaginezi vreo afacere fara marketing, pentru ca ajuta la dezvoltarea ei si necesita o abordare sistematica. Aceasta se refera la intelegerea publicului tau tinta, atragerea sa si capacitatea de a-l face sa actioneze.

Daca apare o criza de piata, atunci cei care au o strategie de marketing bine dezvoltata si care adera la aceasta supravietuiesc, fara indoiala, la acel moment.

 

Mitul 3. Trimiterea de newsletter nu functioneaza.

Iata ce trebuie sa retii, astfel incat newsletter-ul tau sa nu faca clientii sa te urasca:

  • Trebuie sa fie personalizat. Adica trebuie sa faci referire la persoana specifica, foloseste-i prenumele;
  • Adaptat pentru dispozitive mobile;
  • Trebuie sa fie de ajutor;
  • Ar trebui sa fie simplu si usor de citit.

Crede-ma, implementeaza toate aceste reguli, apoi pas cu pas vei ajunge la concluzia ca clientii tai vor astepta cu nerabdare newsletter-ul tau.

 

Mitul 4. Site-ul este gata, treaba este gata.

Dimpotriva, acesta este doar inceputul. Pentru a obtine trafic, trebuie sa depui un efort. Si odata cu acesta, testeaza si analizeaza tot ce se afla pe site cu instrumente SEO si Google Analytics.

 

Mitul 5. Cu cat sunt mai multi vizitatori, cu atat mai bine.

Multe clicuri si conversii – nu inseamna venituri directe sau ca acesti vizitatori vor deveni clientii tai obisnuiti. Nu uita ca nu este necesar sa petreci timp si sa depui efort pe alte site-uri care nu au nicio legatura cu tema afacerii tale. Indreapta-ti atentia si resursele catre locul unde exista utilizatori cu solicitari similare, iar acolo vei gasi viitorii tai clienti.

 

Mitul 6. Vor cumpara de la noi, pentru ca vindem mai ieftin.

Total gresit si aceasta gandire este aplicata in mult prea multe afaceri… cu 0 rezultate desigur. Exista mai multe motive:

  • Cand nimeni nu stie despre tine, preturile mici nu iti vor oferi nimic;
  • Cand investesti in promovare, atunci trebuie sa cresti pretul;
  • Clientul care alege cele mai mici preturi nu va fi clientul tau obisnuit;
  • Alege alte modalitati de a atrage: bonusuri, o selectie mare de produse si servicii care vor inspira incredere in randul clientilor.

 

Vor cumpara de la noi, pentru ca vindem mai ieftin

Om in 2030, inca asteptand sa faca prima vanzare pentru ca vinde mai ieftin.

 

Mitul 7. Trebuie repetat ce a facut concurenta.

Nu, ideea ta este sa incluzi in strategia de marketing doar ceea ce functioneaza pentru afacerea ta. Nu copia ceea ce fac altii. Pentru ca:

A) Ai propriul tau public tinta, iar el are propriile sale cereri;

B) Ai propriul tau concept care se potriveste cu valorile tale.

Poti sa spionezi concurenta si sa te inspiri din ideile lor, dar nu le poti folosi in totalitate.

 

Mitul 8. Voi face totul singur.

Marketingul online este o serie de procese care sunt legate intre ele. Si pentru ca acestea sa functioneze corect, in primul rand, este necesar ca omul sau oamenii care se ocupa de ele sa le inteleaga si sa se concentreze asupra problemei care trebuie rezolvata si a solutiei optime pentru aceasta. Prin urmare, este mai usor sa gasesti oamenii perfecti pentru aceste procese, in loc sa-ti pierzi timpul si sa incerci sa pescuiesti aruncand cu pietre dupa pesti (da, asta ai face daca tu crezi ca le stii mai bine pe toate). Vor impinge afacerea pe calea cea buna, apoi va functiona fara probleme.

 

Mitul 9. Voi avea nevoie de oameni doar pentru anumite activitati de marketing.

Realitatea este ca marketingul online este un sistem complex care functioneaza cu participarea diferitilor specialisti. Adica, toate componentele, inclusiv newsletter, SEO, publicitate contextuala si continut, la un loc, creeaza un rezultat complet pentru afacere.

 

Mitul 10. Vizitatorii de pe telefoanele mobile nu vor deveni clienti.

Total gresit – astazi majoritatea utilizatorilor care folosesc telefoane mobile cauta ceva si il cumpara online. Prin urmare, echipa IOmedia recomanda cu insistenta revizuirea site-ului tau si optimizarea acestuia pentru dispozitivele mobile. Ar trebui sa fie rapid, simplu si accesibil pentru oameni, altfel nu vei mai primi o a doua sansa din partea acestora!

 

Mitul 11. Analiza de piata este o pierdere de timp.

Pentru a intelege dorintele clientilor trebuie sa cercetezi piata, sa colectezi informatii si sa analizezi datele. Daca nu faci o analiza continua, atunci clientii tai te vor parasi, pentru ca nu le vei da produsul sau serviciul pentru care au accesat site-ul tau.

 

Despre noi

IOmedia este o agentie specializata in servicii de dezvoltare web, aplicatii software, servicii de web design, marketing online si tutoriale video.

Solicita oferta

Oferim servicii care iti vor creste afacerea online.

Ultimele noutati!

Ultimele articole

Vezi toate articolele
No Comments

    Spune-ti parerea