5 greseli de integrare Social Media pe site

De la simplul link la feedul embed, milioane de site-uri web se integreaza cu social media.

De ce nu? Este o potrivire perfecta.

Obiectivele in marketingul pe retelele de socializare sunt promovarea continutului, satisfacerea nevoilor clientilor si construirea relatiilor. Aceleasi obiective ca site-ul, nu? Asadar, ar trebui sa iti conectezi site-ul la retelele de socializare in orice mod posibil … poate.

Exista destul de multe moduri de conectare. Acestea sunt cele cinci tipuri principale de integrare social media pentru site-uri web.

  • Butoane cu pictogramele de social media;
  • Butoane de share / follow;
  • Widgeturi sociale (exemplu: plugin pentru pagina de Facebook);
  • Conectare unica (permite vizitatorilor sa creeze un cont nou sau sa se autentifice folosind credentialele de pe retelele sociale);
  • Feed social embed.

Exista mii de articole cu cele mai bune practici si sfaturi practice pentru fiecare dintre aceste optiuni. Deci, in loc de un alt ghid, iti vom arata cum sa nu conectezi social media la un site web.

Pentru ca integrarea cu retelele de socializare facuta prost distrage clientul, este ineficienta si lenta.

 

1. Nu pune pictograme de social media in header

Exista pictograme social media mari, colorate, in headerele site-urilor de pe internet. Si pentru ca sunt colorate, ele sunt adesea in varful ierarhiei vizuale, elementul cel mai vizibil din pagina.

Imagineaza-ti ca mergi intr-un magazin in care cel mai mare semn spune „iesiti”. Ar fi util? Probabil ca nu. Atunci de ce ai avea semne de iesire mari si foarte colorate in partea de sus a fiecarei pagini de pe site-ul tau?

Vizitatorii site-urilor sunt greu de castigat, dar usor de pierdut. Atragerea traficului necesita mult timp si energie. Deci nu-i incuraja sa plece. Nu-i invita sa iti paraseasca site-ul.

Trimiterea unui vizitator catre o platforma de socializare ii pune in mana unei companii de miliarde de dolari bazate pe profit, care este concentrata total pe pastrarea si monetizarea acelui vizitator. Este bun pentru marketingul tau?

Am facut o mica cercetare in ceea ce priveste standardele de web design si am constatat ca in 2015, 26% dintre site-urile de marketing de top aveau pictograme sociale in antet. In 2019, acest numar a scazut la 20%. Dispare acest trend.

 

O modalitate mai buna de a adauga pictogramele de social media

Iti recomandam sa le muti in footer si sa le faci gri. Aici pot fi gasite de persoane care intentioneaza sa iti urmareasca brandul si sa shareuiasca informatii, dar nu vor incuraja vizitatorii sa plece.

Butonul de abonare la newsletter (o interactiune cu valoare mai mare pentru brand) este mai important si ar trebui evidentiat prin dimensiune si/sau culoare. Butoanele de social media (care sunt clickuri cu valoare mai mica pentru brand) este bine sa fie mai putin proeminente.

 

Pictograme social media in footer

 

 

Nu este o informatie de natura legala, dar …

Aceasta poate fi de fapt o incalcare a marcilor comerciale ale acestor companii, deoarece modificati logourile lor, care sunt marci inregistrate. Aceasta abordare de a folosi logourile retelelor de sociale in varianta gri este intalnit pe milioane de site-uri web. Nu a existat niciodata vreo actiune in justitie din partea companiilor.

 

Pe care pictograme de social media fac click vizitatorii tai cel mai mult?

Putini oameni verifica vreodata, dar raspunsul la aceasta intrebare poate fi gasit in Google Analytics.

In mod implicit, Google Analytics urmareste doar miscarea de la o pagina la alta, nu si fiecare iesire de pe site. Dar daca configurezi urmarirea evenimentelor pentru clickuri de iesire, poti vedea pe care butoane de social media se face click de pe orice pagina.

Pictogramele de social media sunt ca un sondaj, care iti arata ce retele de socializare utilizeaza audienta ta.

 

Unde este cel mai bun loc pentru a adauga pictogramele de social media?

In afara de footer, acestea sunt trei dintre cele mai bune, cele mai eficiente locuri pentru a sugera ca vizitatorii tai sa te urmaresc pe social media:

  • Pe pagina de cariera
    Vizitatorii de pe aceasta pagina sunt motivati. Sunt profesionisti in cautare de munca. Anunta-i ca postezi locuri de munca pe social media si sugereaza-le sa te urmareasca acolo.
  • Pe blog
    Articolele de pe blog sunt desigur foarte sociale (butoane de share, comentarii), iar acele clickuri amplifica marketingul tau prin continut. Dar blogurile pot face si mai mult pentru a iti creste urmaritorii. Incearca sa scrii un call to action social, invitand vizitatorii sa iti urmareasca brandul.
  • Pe pagina de multumire
    Pagina de multumire este o modalitate excelenta de a obtine mai multa valoare din partea acelorasi vizitatori. Au devenit un abonat, client sau solicitant de locuri de munca, de ce sa nu le oferi inca ceva? Adauga un call to action social si incurajeaza-i sa iti urmareasca brandul.

 

2. Nu aduga link-uri catre conturi moarte

Site-urile de pretutindeni se conecteaza la conturi de social media care abia sunt active sau complet moarte. Este ca un link nefunctional sau un telefon deconectat.

Deci, cand ar trebui sa adaugi o pictograma de social media si sa iti indrumi vizitatorii catre o retea de socializare?

Cand reteaua respectiva de socializare este o parte cheie a strategiei tale de marketing digital. Inainte de a adauga acea pictograma de Facebook sau Twitter pe noul tau site, pune-ti doua intrebari:

  • Publici continut in mod constant acolo? (canal de publicare activ)
    Pe reteaua de socializare exista cel putin la fel de mult continut relevant ca pe site-ul tau web.
  • Interactionezi cu oamenii de pe reteaua de socializare? (canal de retea activ)
    Nu esti doar prezent, ci interactionezi cu oamenii, creezi relatii si creezi relatii. Daca cineva pune o intrebare acolo, ii raspunzi.

Raspunsul ar trebui sa fie „da” pentru ambele. In caz contrar, opreste integrarea social media pana cand vei avea o strategie de social media. Este mult mai bine sa nu ai pictograme de social media decat butoane care nu duc nicaieri.

Urmatoarea intrebare: unde sa puni aceste icoane sociale?

 

3. Nu adauga butoane de share in paginile de servicii

Ai distribuit vreodata o pagina de servicii? Ai vazut vreodata pe altcineva sa distribuie o pagina de servicii? Aproape ca nu se intampla niciodata.

Sarcina paginii de serviciu este de a transforma vizitatorii in clienti. Butoanele de share pe social media sunt doar distrageri, mai ales daca sunt mari si colorate. Acestea adauga zgomot vizual, dar nu valoare, deci trebuie eliminate. Sterge-le si dezinstaleaza pluginul de WordPress care le-a adaugat.

 

Cum ramane cu butoanele de share din paginile de produs din magazinele online?

Oamenii shareuiesc vreodata produse? Da, dar aproape niciodata. Cand am analizat mai multe site-uri de comert electronic si am comparat vizionarile de pagini (Google Analytics) cu share-urile sociale (Buzzsumo) si am constatat ca acestea din urma erau rare.

Doar atunci cand publicul este pasionat de produs vor exista share-uri.

Stiind acest lucru, butoanele de share trebuie sa fie concepute astfel incat sa fie mult mai putin proeminente vizual decat butonul de adaugare in cos. Pentru ca obiectivul este vanzarea produselor, nu shareurile.

Asa ca stabileste-ti asteptari foarte scazute pentru shareul paginii de produs si fii foarte atent sa nu distragi vizitatorii de la butonul de cumparare.

 

Butoane share in pagina de produs

 

 

4. Nu afisa un numar scazut de shareuri

Daca numerele sunt mari, este pozitiv. Daca sunt mici, este negativ si pare ca continutul nu este popular. Trist.

Shareurile au scazut cu peste 50% in ultimii ani, astfel ca numerele au scazut chiar si pentru cele mai bune bloguri. Nu inseamna ca vizitatorii nu se bucura de continut. Este posibil sa fii recomandat offline. Nu te descuraja … dar urmareste-ti widget-urile.

Alege-ti cu grija widget-urile. Daca actiunile pentru unele retele sunt reduse, poti afisa un singur numar: media pentru toate shareurile sociale. Sau pur si simplu foloseste widgeturi fara numere.

Widget-urile mai simple prezinta un alt avantaj. Se incarca mai repede.

 

5. Fereste-te de Javascript greoi

Pictogramele de social media se incarca rapid. Dar widget-urile de socializare (share, follow, like, etc.) sunt construite cu Javascript. Si pentru a incarca, trebuie trimit si primesc date de la serverele Facebook, Twitter, LinkedIn sau Pinterest.

Aceste solicitari suplimentare pot adauga o jumatate de secunda sau mai mult la timpul de incarcare a paginii, in special pentru widget-urile complexe care afiseaza numarul de share-uri.

Exista cateva modalitati de a evita codul care vine cu widget-urile sociale:

  • Foloseste widget-uri simple… evita-le pe cele cu contoare (shareuri, fani, urmaritori);
  • Foloseste butoane de share usor de incarcat … le puteti face cu un instrument ca acesta;
  • Incarca widget-uri sociale cu Javascript asincron, deci nu trebuie sa se incarce in secventa … sau pur si simplu sa le setezi sa se incarce dupa ce intregul rest al paginii s-a incarcat deja.

Esti ingrijorat ca widget-urile sociale iti incetinesc site-ul? Foloseste Lighthouse pentru a obtine un audit si a verifica impactul lor.

 

Concluzie

Conecteaza-ti site-ul la retelele de socializare unde esti activ;
Conectarea sa fie facuta in locurile in care vizitatorii au cele mai mari sanse de a interactiona;
Conecteaza prin modalitati care nu distrag viziatorul sau incetinesc site-ul.

Despre noi

IOmedia este o agentie specializata in servicii de dezvoltare web, aplicatii software, servicii de web design, marketing online si tutoriale video.

Solicita oferta

Oferim servicii care iti vor creste afacerea online.

Ultimele noutati!

Ultimele articole

Vezi toate articolele
No Comments

    Spune-ti parerea