6 semne de optimizare SEO excesiva

  • iulie 14, 2020
  • SEO

Stim cu totii cat de usor este sa exagerati cu orice, fie ca mananci excesiv in timpul unei sarbatori, cheltui excesiv in timpul unei vacante, fie te superi cand trebuie sa fi undeva dimineata devreme. Stiai ca este usor sa exagerezi optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO)?

Daca ai implementat sfaturi SEO cu atitudinea ca mai mult este intotdeauna mai bine, s-ar putea sa configurezi site-ul tau web pentru o penalizare de optimizare excesiva, deoarece acest lucru te poate face sa arati ca un spamer SEO. Un spamer SEO este cineva care incearca sa insele sistemul pentru a obtine o pozitionare mai buna in rezultatele cautarii.

In primele zile ale SEO, multi marketeri si webmasteri au inselat sistemul cu practici precum utilizarea excesiva a cuvintelor cheie si crearea de backlink-uri pe directoare de backlink-uri indoielnice. Scopul lor a fost pur si simplu sa se situeze in topul rezultatelor cautarilor si sa obtina clickuri, fara a tine cont de intentia utilizatorului care cauta. Cu toate acestea, obiectivul Google a fost intotdeauna sa serveasca utilizatorul cu continut relevant si de calitate si, prin urmare, a trebuit sa ia masuri.

Pentru a opri recompensarea acestor tipuri de practici indoilenice (si site-uri web de calitate scazuta) cu o pozitionare buna in cautare, Google a inceput sa isi adapteze algoritmii. Actualizari majore includ Panda, Penguin si Hummingbird, dar Google isi modifica zilnic algoritmul. De-a lungul timpului, gigantul motoarelor de cautare a devenit incredibil de priceput in a recunoaste cand cineva trece dincolo de cele mai bune practici SEO si in tabara de supra-optimizare sau optimizare excesiva – un loc in care nu vrei sa te afli.

Este posibil sa nu intentionezi sa optimizezi excesiv, dar este responsabilitatea ta sa stii daca ai depasit sau nu aceasta linie. Si nu este o linie confuza. Google spune ca optimizarea SEO excesiva este posibila si rea. Rationamentul Google este ca, daca investesti tot acest timp si efort pe SEO, atunci investesti mai putin timp si efort in continut de calitate – iar continutul de calitate este ceea ce Google incearca sa recompenseze.

Pentru a evita exagerarea SEO si, prin urmare, a iti deteriora pozitionarea in rezultatele cautarii, actionand ca un spammer, urmeaza aceste sase sfaturi.

 

1) Ai grija la cuvintele cheie

Folosirea excesiva a cuvintelor cheie (keyword stuffing) a fost o idee proasta inca de la inceput, totusi oamenii o fac in continuare, uneori fara intentie. Folosirea excesiva a cuvintelor cheie inseamna utilizarea de prea multe ori a cuvantului cheie pe o pagina web. De exemplu, daca am optimiza aceasta pagina pentru un cuvant cheie, cum ar fi „optimizare SEO excesiva”, am spune „optimizare SEO excesiva” de cate ori credem ca este rezonabil fara a avea probleme, sau de mai multe ori. Problema este ca inselam sistemul si asta duce la un continut de calitate slaba, ceea ce duce apoi la o experienta slaba a utilizatorului – ceva cu care Google nu este de acord.

Adaugarea cuvintelor cheie in footer este un alt vechi truc de optimizare excesiva pe care oamenii il folosesc in continuare. De obicei, ei vor insera pur si simplu o gramada de cuvinte cheie acolo. NU FACE ASTA. Google stie de acest truc.

 

2) Ai grija la ancorele link-urilor

Ancorele link-urilor (cunoscute si sub denumirea de text ancora) reprezinta textul folosit intr-un link de pe pagina ta web. De exemplu, am putea face link catre pagina principala Google folosind un text de tip ancora asa sau putem crea un link catre sfaturi optimizare SEO cu cuvinte care descriu ce vei gasi in link. Pentru a evita optimizarea excesiva a SEO, trebuie sa nu exagerezi cu folosirea cuvintelor cheie ca ancore. De exemplu, daca ne intoarcem la „optimizare SEO excesiva” ca exemplu de cuvant cheie si toate ancorele link-urilor din aceasta pagina au fost formulate ca optimizare SEO excesiva, s-ar putea sa nu fie adevarat. Probabil ca vom avea si link-uri catre alte pagini si site-uri web, iar folosirea numai a cuvintelor cheie pentru ancore este ca folosirea excesiva de cuvinte cheie. Poti utiliza cuvinte cheie ca text ancora uneori, dar incearca sa nu exagerezi si retie: Fa ceea ce imbunatateste experienta utilizatorului, nu ceea ce crezi ca imbunatateste optimizarea SEO.

 

3) Evita cuvintele cheie irelevante

Folosirea cuvintelor cheie irelevante este o alta metoda SEO veche de a insela sistemul. S-ar putea sa crezi ca, utilizand cuvinte cheie, poti obtine o pozitie buna, deoarece te va ajuta sa atragi traficul pe site-ul tau, chiar daca cuvintele cheie nu au in realitate nicio legatura cu continutul pe care il oferi. Dar asta nu se va intampla. Sa zicem ca am decis sa optimizam acest articol cu ​​o expresie cheie „cum sa ajungi numarul unu pe Google”. Aceasta expresie este probabil folosita mult, dar nu are sens sa o folosim, deoarece acest articol nu este despre acest subiect.

 

 

Strategii de optimizare SEO

 

 

4) Concentreaza-te asupra calitatii, nu asupra cantitatii cand vine vorba de continut

Concentrarea pe SEO in loc de continut sau crearea de continut de calitate slaba sunt modalitati de a optimiza excesiv si de a obtine o penalitate de optimizare excesiva. Ce il intereseaza Google? O experienta buna a utilizatorului si care include gasirea de continut de calitate care se potriveste nevoilor utilizatorului. Daca utilizatorul trebuie sa-si dea seama cum sa repare o roata de bicicleta, Google vrea sa il ajute sa faca acest lucru. Daca utilizatorul doreste o reteta pentru piept de pui la gratar, Google vrea sa il ajute sa o gaseasca. Deci, lui Google ii pasa de continut – foarte mult. Poti optimiza excesiv cu usurinta site-ul tau web daca abordezi gresit continutul. Daca creezi 60 de pagini web de continut superficial si de slaba calitate care nu este util in realitate pentru nimeni in incercarea de a-ti creste pozitionarea pe Google, ai exagera cu SEO si s-ar putea intoarce impotriva ta.

 

5) Ai grija la backlink-uri

Ca parte a procesului de creare a backlink-urilor, multi marketeri si webmasteri accepta backlink-uri proaste crezand ca beneficiul SEO va depasi riscul. Dar acest lucru nu este neaparat adevarat, deoarece un backlink de la un site cunoscut de spam va face ca site-ul tau sa fie vazut la fel. Este vinovatia prin asociere. Poti gasi site-ul tau penalizat prin faptul ca ai fost asociat cu site-uri web de spam, scazand astfel propriile pozitionari – chiar daca nu faci spam in mod intentionat.

 

6) Minimizeaza-ti link-urile externe

Probabil ai auzit despre crearea de link-uri ca unul dintre sfaturile SEO comune, iar aceasta este una dintre tehnicile care te poate pune in dificultate daca optimizezi excesiv pana in punctul cand  vei fi conectat cu site-urile de spam, asa cum am descris mai sus. Acest tip de optimizare excesiva te poate pune in dificultate atunci cand ai prea multe link-uri externe si nu le tii evidenta. De-a lungul timpului, link-urile se rup (link-ul extern da o eroare, domeniul respectiv nu mai este functional, domeniul are alta tema acum), dar adresele URL sunt inca pe pagina ta web, ceea ce face evident pentru motorul de cautare ca nu iti pastrezi pagina actualizata – iar lui Google ii place continutul nou si proaspat, nu continutul invechit care poate nu mai este de actualitate.

 

Extensii SEO

Este usor de evitat optimizarea SEO excesiva daca utilizezi pur si simplu bunul simt atunci cand faci SEO, punand pe primul loc experienta utilizatorului prin folosirea adecvata de cuvinte cheie, link-uri si creand continut de calitate. Daca urmezi cele sase sfaturi mentionate mai sus ar trebui sa te ajute si sa nu ai probleme.

Daca esti nou in SEO si ai avea nevoie de ajutor prin extensii sau tool-uri SEO, vei gasi o multime de optiuni. De exemplu, am facut o lista de 22 extensii SEO pentru Chrome si multe dintre ele te-ar putea ajuta sa eviti optimizarea excesiva.

Excesul de orice lucru duce de obicei la consecinte negative, de la indigestia de la consumul excesiv de mancare pana la datorii de la excesul de cheltuieli. Optimizarea SEO excesiva vine intotdeauna cu un pret, o scadere a pozitionarii site-ului tau. Nu risca o penalizare din partea Google, ai grija de modul in care faci optimizarea SEO.

Despre noi

IOmedia este o agentie specializata in servicii de dezvoltare web, aplicatii software, servicii de web design, marketing online si tutoriale video.

Solicita oferta

Oferim servicii care iti vor creste afacerea online.

Ultimele noutati!

Ultimele articole

Vezi toate articolele
No Comments

    Spune-ti parerea