Comertul electronic in 2020: Tendinte si factori de dezvoltare

Comertul electronic acum

 

In urma cu aproximativ 20 de ani, telefoanele mobile erau folosite doar pentru apeluri, Google era folosit pentru a gasi informatii, Facebook era folosit pentru conectarea cu prietenii, eBay era folosit pentru a vinde lucruri vechi inutile si Amazon era doar o librarie online. Dar acestea au schimbat complet procesul de cumparaturi din intreaga lume. In prezent, cumparaturile online au depasit oficial vanzarile din magazinele fizice, iar comertul electronic a devenit una dintre industriile cu cea mai rapida crestere din secolul XXI.
Comertul online continua sa se dezvolte activ. Prin urmare, daca un brand sau un retailer doreste sa supravietuiasca si sa prospere intr-un mediu in continua schimbare, trebuie sa fie constient de tendintele actuale si sa le ia in considerare in construirea unei strategii. Expertii de la ChannelSearch, o companie americana specializata dezvoltarea solutiilor de comert electronic bazate pe cloud, au identificat tendintele cheie in tranzactionarea online care vor fi relevante in 2020 in viziunea lor: 20/20 E-Commerce vision for the year 2020.

 

Amazon

Amazon este amintit constant de rolul pe care il joaca piata in strategia de promovare online a fiecarui vanzator. Compania este lider datorita investitiilor si inovatiei. De la livrarea cu drone si roboti de curierat pana la plata cu bitcoin, Amazon a schimbat pentru totdeauna modelul de interactiune client-comerciant. Nu este surprinzator ca valoarea companiei a depasit 1 trilion de dolari.

 

Amazon E-commerce

 

 

Google

Dezvoltarea Amazon este un stimulent pentru Google sa se dezvolte in comert electronic. De cand Google a introdus noul canal de vanzari Google Shopping, combinand cautarea Google, instrumentul de promovare a anunturilor de listare a produselor Google Shopping si asistentul virtual Google Assistant, motorul de cautare a reusit sa arate clientilor cine are cel mai bun produs la cel mai bun pret si unde este. Odata cu trecerea ulterioara de la „Am gasit acest lucru pe Google” la „Am cumparat acest lucru pe Google”, vanzatorii ar trebui sa considere ca comoditatea utilizatorului creste, dar numarul de vizite pe site-ul comerciantului este redus. In plus, daca Google afiseaza cele mai achizitionate produse pe pagina de cautare, spatiul ecranului pentru marcile care nu sunt prezente Google Shopping va deveni mai mic.

 

Google Shopping

 

Facebook

Facebook, cu o audienta de 2,45 miliarde de utilizatori activi, incearca, de asemenea, sa prinda o parte din piata. Ca lider in randul retelelor sociale, Facebook a ales comertul electronic drept urmatoarea faza de crestere. Vanzatorii pot folosi o varietate de instrumente pentru a targeta publicul tinta – de la publicitate dinamica la story-uri in care se pot adauga produse si link catre acestea. Conform ChannelAdvisor, acum mai mult de jumatate dintre consumatorii chestionati efectueaza achizitii online ca raspuns la anunturile Facebook. Iar aparitia unor instrumente precum Facebook Pay nu va face decat sa consolideze aceasta tendinta.

 

Facebook marketplace

 

Instagram

Reteaua sociala pentru partajarea fotografiilor este in prezent unul dintre factorii cheie ai comertului electronic global. Aproximativ 78% dintre marci si retaileri sunt activi pe Instagram. Dupa toate probabilitatile, in 2020 acest instrument va da loc unei noi optiuni – Instagram Checkout, care permite consumatorilor sa achizitioneze bunuri instantaneu, chiar din aplicatie.

 

Instagram Checkout

 

O retea in crestere de marketplace-uri globale

Datorita avantului pe piata comertului electronic din ultimii ani, vanzatorii au o selectie uriasa de canale de vanzare online, pe langa pietele mari Amazon, eBay si eMag. Acum, peste 100 de site-uri sunt disponibile pentru cumparatorii online, iar acest numar va creste. 80% dintre comerciantii de retail din intreaga lume sunt de acord ca comertul transfrontalier a devenit profitabil pentru ei.
In acelasi timp, o selectie uriasa de platforme a dus la o noua tendinta. Nu este suficient sa plasati produsul pe cat mai multe site-uri. Este mult mai important sa se stabileasca raportul corect intre marketplace si cataloage de produse. Multe site-uri recunosc aceasta tendinta si devin mai specializate. Exista site-uri dedicate produselor auto, imbracamintei pentru femei si amenajarilor interioare. Chiar si Pinterest a creat un marketplace care prezinta produse ale vanzatorilor mici si incepatori.

 

 

Principalele tendinte in comertul electronic

Avand in vedere ca jucatorii importanti se transforma si imbunatatesc constant metodele de vanzare, brandurile si vanzatorii trebuie, de asemenea, sa isi construiasca strategiile pe baza tendintelor actuale.

 

Comert fara bariere

Comertul mobil, comertul social, asistentii vocali, mesageria instantanee, realitatea augmentata … acestea si alte tendinte au determinat strategiile vanzatorilor timp de mai multi ani. Acum se transforma intr-o singura si cea mai importanta tendinta – comertul fara bariere. 83% dintre consumatori folosesc mesagerii instant pentru a afla mai multe despre produse. Si doua treimi apeleaza la smartphone-uri, chiar si atunci cand sunt in interiorul magazinelor.
Cumparaturile ar trebui sa devina si mai usoare si mai simple, deoarece consumatorii obisnuiesc sa faca achizitii convenabil si rapid.

 

Cresterea achizitiilor de abonamente

Unul dintre cele mai populare tipuri de comert electronic in prezent este cumparaturile cu abonament. In special, doar Amazon ofera peste 150 de optiuni pentru acest serviciu. Ofertele de cumparare a abonamentelor au crescut cu 40% pe parcursul anului, iar pana in 2023, 75% dintre vanzatorii care lucreaza direct cu consumatorii vor oferi astfel de pachete de abonament. Acest serviciu este personalizat, iar cumparatorul poate economisi timp. Esenta sa este ca clientul selecteaza un set de produse pe care le cumpara in mod regulat (produse cosmetice, un kit pentru un animal de companie) si se aboneaza la acestea.

 

Tendinte in e-commerce click-to-buy

 

Cumparare cu un singur click

Pe masura ce barierele comerciale dispar in 2020, consumatorii isi vor satisface din ce in ce mai mult nevoile in cadrul acelorasi aplicatii mobile. De fapt, aceasta tendinta este deja vizibila. 96% din timpul petrecut folosind smartphone-ul este alocat pentru zece aplicatii. Viitorul consta in cosuri universale si butoane click-to-buy. Acestea vor permite clientilor sa navigheze literalmente intr-o singura aplicatie si sa ia decizii de cumparare in cateva secunde. Aparitia Google Shopping, Facebook Marketplace si Instagram Checkout consolideaza aceasta tendinta.

 

Vanzari directe de la producatori

Este un fapt binecunoscut ca consumatorii moderni doresc sa cumpere direct de la marcile lor preferate. In 2017, mai mult de jumatate dintre americani au cumparat marfuri de la producatori imediat ce au primit aceasta oportunitate. In acelasi an, Nike a lansat vanzarea produselor sale pe Amazon, dar doi ani mai tarziu a redus aceasta initiativa si s-a concentrat asupra vanzarilor directe catre consumatori prin magazinele sale. In 2020, vanzarile directe ale producatorilor sunt una dintre cele mai influente tendinte.

 

Aspectul demografic

Vanzatorii trebuie sa acorde atentie nu numai modului in care se fac achizitiile, ci si celui care le face. Pana in prezent, doar 6 din 10 reprezentanti ai generatiei baby boomer cumpara bunuri online, dar cu fiecare generatie urmatoare aceasta cifra este mai mare.
Cei care nu-si amintesc lumea fara Internet si aplicatiile mobile isi construiesc puterea de cumparare si influenteaza tendintele de desfasurare. Astfel, de exemplu, atunci cand aleg un vanzator, 60% dintre consumatorii din generatia Z il vor alege pe cel care ofera optiunea de a cumpara printr-un magazin online. Iar 35% dintre milenialii au incredere in publicitatea pe retelele de socializare ca recomandare atunci cand fac o achizitie. Acestea si alte preferinte vor determina care strategii de marketing si vanzari vor fi eficiente in urmatorii ani.

 

Livrarea comenzilor

Transportul rapid si gratuit este deja o norma invechita. Viitorul este cu livrare automata la domiciliu, BOPIS (cumparati online – ridicati-l din magazin) si alte optiuni care va permit sa completati comenzile mult mai repede decat sa asteptati la coada sau sa parcurgeti site-ul.

 

Comert online livrare

 

 

Strategii, instrumente si tehnologii in comertul electronic

Doar brandurile si comerciantii care investesc in tehnologia potrivita vor supravietui. La crearea unui plan pentru 2020, trebuie luate in considerare mai multe strategii cheie.

 

Compararea categoriilor (evaluare comparativa)

Este important sa urmarim care categorii de produse au crestere cea mai rapida si modul in care aceste tendinte se refera la industrie in ansamblu. Exista o scadere a valorii medii a comenzii si a cheltuielilor clientilor pe vizita pe site? Acum, mai mult ca oricand, jucatorii de pe piata comertului electronic trebuie sa puna intrebari similare. Prin compararea cresterii interne cu concurentii si pietele, va deveni mai usor sa se stabileasca incotro sa isi concentreze eforturile pentru cresterea viitoare.

 

Noile dimensiuni ale eficacitatii

Timp de mai multi ani, brandurile si retailerii au vazut echipele de publicitate si tranzactionale ca doua unitati separate. Dar aceasta abordare nu va mai functiona. Intr-o lume in care publicitatea domneste pe Amazon si tranzactiile pot avea loc pe Google, este necesar sa se combine aceste diviziuni, fie ca este vorba de departamente interne sau agentii externe si parteneri. Impreuna, ei vor stabili ce indicatori trebuie masurati si ce procese trebuie schimbate.

 

Dezvoltare comert electronic

 

Personalizare

Utilizatorul selecteaza compania care ii ofera maxima comoditate. Prin urmare, succesul va depinde de capacitatea companiei de a analiza gama completa de date si de a crea o experienta personalizata. Pentru a face acest lucru, marcile si comerciantii trebuie sa lucreze impreuna pentru a imbunatati fluxul si procesarea datelor privind bunurile si consumatorii.

 

Preturi inteligente

Pretul competitiv este cel mai important factor atunci cand vine vorba de vanzari. Dar vanzatorii trebuie sa modifice abordarile privind preturile. Pentru ca catalogul de produse sa iasa in evidenta pe Google, Amazon, Facebook si Instagram – ca sa nu mai vorbim de multitudinea de marketplace-uri globale in crestere rapida – vanzatorii vor trebui sa se indeparteze de o combinatie invechita de software si tabele de Excel in favoarea solutiilor dinamice. Cu cat pretul unui produs poate fi ajustat automat in functie de viteza vanzarilor si nivelul actual al ofertei competitive, cu atat mai bine.

 

De unde sa cumperi?

In doar doi ani, numarul de interogari de cautare „langa mine” care contin optiunile „pot cumpara” sau „cumpar” a crescut cu 500%. Cumparatorii trebuie sa spuna nu doar cum sa gaseasca produse, ci si unde sa le cumpere. Intrucat tendinta de cumparare cu un singur buton capata impuls, cumparatorii vor petrece mai putin timp cautand aceste informatii pe cont propriu.

 

Optimizarea publicitatii

Vanzatorii trebuie sa stabileasca strategii de publicitate astfel incat sa se asigure ca produsele potrivite vor fi oferite persoanelor potrivite la momentul potrivit. Gasirea combinatiei potrivite de cautare platita, publicitate pe retele sociale si piata va deveni mai importanta ca niciodata.

 

E-commerce reclame platite

 

Automatizarea livrarii produselor

Intr-un moment in care livrarea rapida si gratuita da loc livrarilor instantanee si automatizate, vanzatorii trebuie sa isi regandeasca modalitatile. Putini pot concura cu drone si aeronave Amazon fara a sacrifica profitul. Prin urmare, comerciantii care nu au colaborat anterior cu furnizori de logistica terti sau nu au experimentat rutarea automata a comenzilor, vor trebui sa inceapa sa faca pasi in aceste directii.

 

Managementul fluxului de date

Disponibilitatea datelor despre produse de inalta calitate va ramane centrala pentru orice strategie si extindere pe toate canalele de comert electronic. De la crearea de titluri si descrieri puternice pana la asigurarea corectitudinii datelor referitoare la produse – toate acestea afecteaza aspectele succesului in comertul electronic. Pe masura ce industria devine mai complexa, devine tot mai importanta centralizarea gestionarii stocurilor, a marketingului digital si mai mult cu canale de date optimizate.
Consumatorii moderni sunt in continua evolutie. Sunt mai priceputi la tehnologie, mai informati si mai pretentiosi decat niciodata. Industria comertului electronic se afla, de asemenea, intr-o stare de dezvoltare continua pentru a satisface nevoile acestor consumatori. Prin urmare, multi vanzatori sunt obligati sa isi dezvolte si sa-si extinda strategiile folosind zeci de canale de comert electronic.

Despre noi

IOmedia este o agentie specializata in servicii de dezvoltare web, aplicatii software, servicii de web design, marketing online si tutoriale video.

Solicita oferta

Oferim servicii care iti vor creste afacerea online.

Ultimele noutati!

Ultimele articole

Vezi toate articolele

Spune-ti parerea