Cum sa obtii recenzii de la clienti

Recenzii de la clienti – pentru ce sunt ele utile? Acestea afecteaza perceptia si dezvoltarea afacerii, vanzarile, modul in care clientii te diferentiaza de concurenta. Un feedback pozitiv despre companie arata modul in care isi desfasoara activitatea compania.

Este simplu sa obtii feedback de la oameni fara a apela la metode enervante care ii pot indeparta. Noi iti vom arata in acest articol 5 metode eficiente de a obtine recenzii de la clienti.

 

De ce nu primesti recenzii?

 

Ai solicitat clientului sa iti scrie un review? Cel mai probabil nu. Cand apare o experienta negativa, oamenii scriu cu usurinta postari uriase pe retelele de socializare, apeleaza compania telefonic sau fac plangeri catre organele abilitate. Dar daca este vorba despre experiente pozitive, atunci totul pare firesc si oamenii considera o actiune inutila sa lase o recenzie.

Prin urmare, clientilor trebuie sa li se acorde un impuls sub forma de motivatie pentru a-si impartasi o experienta placuta.

 

Cum sa obtii feedback-ul clientilor?

 

Exista mai multe modalitati de a comunica clientului ca feedback-ul sau este important si necesar pentru tine si dezvoltarea afacerii tale: fie prin trimitere de e-mail, raspunsuri prin telefon, formular pe site. IOmedia iti ofera urmatoarele variante eficiente:

 

Trimite email

O modalitate rapida si usoara de a obtine feedback de la clientii care si-au achizitionat deja produsul. Nu o face bland sau prea banal. Incearca sa abordezi aceasta problema intr-un mod neobisnuit (scrie un mesaj in care sa le explici de ce ai nevoie de review-uri) si, in acelasi timp, ofera-le ceva in schimb – un discount sau un mic cadou. Astfel, persoana nu va inchide e-mail-ul, ci va aloca timp pentru aceasta.

 

Apeleaza clientul

Trebuie sa oferi un serviciu post-vanzare de calitate. Modul in care reactionezi la achizitii arata atitudinea ta fata de client, convinge persoana ca este important pentru tine si acest lucru iti va duce afacerea la un nivel nou.

 

Adauga optiunea de recenzii in site

Acest lucru va usura acordarea recenziilor de catre clienti. De asemenea, site-ul ar trebui sa afiseze recenziile pe care le-ai primit deja. Clientii potentiali vor putea studia opiniile celor care au vizitat deja sau au utilizat serviciul / produsul tau.

 

Directioneaza clientii catre site

In cazul in care iti vinzi produsele sau iti promovezi serviciile in afara site-ului propriu, poti adauga site-ul pe factura. Astfel clientii pot sa intre pe site si iti pot lasa cu usurinta o recenzie.

 

Anunta-i prin e-mail de confirmare

Dupa finalizarea comenzii, lasa un indiciu in e-mail-ul de confirmare directionand clientul catre locul unde poate lasa o recenzie. O alternativa ar fi ca dupa cumpararea unui produs de catre un client, sa ii trimiti acestuia un e-mail dupa o perioada scurta (5-7 zile) pentru a afla feedback despre produs si pentru a-i mentiona faptul ca poate lasa feedback-ul pe site. Nu uita sa ii multumesti pentru un raspuns onest indiferent daca acesta este pozitiv sau negativ.

 

Echipa analizand feedback-ul primit de la clienti

 

Cum sa ii multumesti clientului?

 

Trebuie sa iti amintesti ca expresia „scrie o recenzie, vom fi fericiti” nu functioneaza intotdeauna. Adesea, oamenii uita de asta si nu primesti feedback. Pentru a atrage un client, promite (si implineste!) o recompensa pentru timpul petrecut lasand recensia. Ce ar putea fi?

  • Bonus sau reducere la urmatoarea comanda. O recompensa general acceptata si placuta;
  • Un concurs in care vei da un premiu pentru unul din clientii care lasa o recenzie. Cu aceasta varianta vei primi destul de multe recenzii;
  • Un cadou pentru un feedback onest – valabil doar daca ai posibilitatea sa oferi fiecarui participant o surpriza placuta.

 

Cum sa folosesti feedback-ul primit de la clienti?

 

Dupa ce recenziile ajung pe e-mail sau site-ul tau web, nu uita ca aceasta este jumatate din munca. Pentru ca acestea sa aiba sens si sa functioneze, trebuie sa respecti urmatoarele recomandari:

 

Raspunde recenziilor

Buna sau rea – nu conteaza. Invata sa lucrezi la fel, atat cu opinii pozitive, cat si negative. Asa ca arata ca le vezi si le citesti.

 

Raspunde deschis si sincer

Crede-ma, nimeni nu are nevoie de un mesaj standard pe care toti administratorii de site-uri le cunosc pe de rost. Comunica cu clientii intr-un limbaj uman, nu folosind un template. De exemplu, in loc de „Va multumim pentru comanda”, scrie cateva oferte relevante pentru produsul cumparat de client.

 

Pastreaza legatura

Cand o persoana a achizitionat un lucru de la tine, a scris o recenzie despre aceasta, anunta-l despre noile articole din magazinul online pe care poate nu le-a observat.

 

Distribuie recenziile

Vorbeste despre ce scriu clientii despre tine si apoi distribuie-le postarile si recenziile de pe site si pe retelele de socializare.

 

Concluzie

 

Gestionarea recenziilor este o componenta la fel de importanta a afacerii, precum si serviciile de calitate si atentia pentru cumparator. Cu ajutorul recenziilor, se formeaza reputatia brandului, se rezolva problemele urgente si se castiga aprecierea noilor clienti. Cum sa construiesti o comunicare potrivita cu clienti pe retelele de socializare, stiu expertii agentiei online IOmedia.

Despre noi

IOmedia este o agentie specializata in servicii de dezvoltare web, aplicatii software, servicii de web design, marketing online si tutoriale video.

Solicita oferta

Oferim servicii care iti vor creste afacerea online.

Ultimele noutati!

Ultimele articole

Vezi toate articolele

Spune-ti parerea