Este importanta analiza concurentei pentru un magazin online?

Din pacate, majoritatea antreprenorilor de pe internet subestimeaza importanta analizei concurentei si, ca atare, nu fac deloc analiza. Apoi se intreaba de ce vanzarile nu cresc in fiecare an sau chiar de ce veniturile incep sa scada. Iar cei care inteleg importanta nu inteleg intotdeauna ce anume si cu ce frecventa trebuie analizat. In acest articol vom incerca sa vorbim pe scurt despre motivul pentru care aceasta analiza este atat de importanta si, cel mai important, ce lucruri trebuie abordate mai intai.
Astazi piata este suficient de mare si exista o multime de concurenti pe ea, marfurile sunt adesea vandute la fel (practic din depozitul aceluiasi furnizor). Pur si simplu, incercand sa vinzi aceleasi produse pe care le vinde si concurenta nu este suficient in majoritatea cazurilor si nu vei ajunge departe folosind astfel de strategii. De ce nu este suficient? Pentru ca in majoritatea cazurilor nu vei aduce nimic nou, doar denumirea magazinului tau online nu prea va vinde. Da, vor fi unele vanzari, dar cuvantul cheie aici este „unele”. Prin urmare, sa ne uitam imediat la cateva lucruri importante carora trebuie sa li se acorde imediat atentia.

 

Este necesara analiza preturilor concurentei?

 

Antreprenorii incepatori, in nise in care nu exista o respectare stricta a pretului de vanzare recomandat de furnizor, vor seta un adaos, astfel incat pretul sa fie mai mult sau mai putin competitiv, iar adaosul sa le convina, fara sa se deranjeze sa monitorizeze dinamica preturilor pentru aceste produse. Realitatea este ca daca pretul unui produs este foarte mare si acest produs este vandut de mai multe magazine, oamenii vor cumpara de acolo de unde este mai ieftin. Prin urmare, trebuie sa monitorizezi preturile concurentei cat mai des.
Acest lucru este extrem de important, deoarece preturile de pe piata se pot schimba chiar si de mai multe ori pe zi. Acest lucru poate fi facut manual, dar este o munca infernala pe care vei ajunge sa o urasti, dar care da rezultate foarte bune sub forma de vanzari si, in consecinta, de profit. Dar nu-ti face griji, daca vei face un pic de cercetare pe Google vei gasi aplicatii care sa te ajute sa automatizezi acest proces. Multe magazine mai mari isi dezvolta singure instrumentele de monitorizare a preturilor concurentului, care vor afla ca ai schimbat literalmente pretul unui anumit produs in decurs de una sau mai multe ore. Prin urmare, retine intotdeauna faptul ca preturile tale sunt monitorizate si concurenta raspunde atunci cand tu faci modificari.

 

Este necesara analiza preturilor concurentei

 

Este necesara analiza costului si a timpului de livrare?

 

Dupa cum am scris mai sus, pretul este foarte important pentru oamenii de astazi, dar nu numai pretul produsului, ci pretul intreg al achizitie, tinand cont de costul de livrare. Timpul de livrare este de asemenea important, deoarece oamenilor de astazi nu le place foarte mult sa astepte si sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru a putea fi aduse la ei produsele nu in 3-4 zile, ci maine sau poimaine.
Asigura-te ca acorzi atentie costului si timpului de livrare al concurentei. Uneori este util sa experimentezi cu pretul produsului in sine si costul de livrare. Poti opta pentru un adaos ceva mai mare pentru produse, dar costuri de transport usor mai mici. De exemplu, in cazurile in care ai un produs cu un pret de 70 de lei, un cost de livrare de 25 de lei poate speria clientii, chiar daca ai mai multe puncte de ridicare, este posibil sa nu fie convenabil pentru client, iar el va comanda marfurile dintr-un alt magazin online. Desigur, daca toti concurentii tai transporta produsele pentru 25 de lei, atunci clientul nu are de ales, dar se intampla adesea ca o serie de concurenti sa reduca costul de livrare sau sa il faca complet gratuit, astfel atragandu-i pe clienti. Sau invers, puteti reduce adaosul, dar puteti face transportul mai scump daca pretul mediu al produselor este mare. Obtinerea unui pret mai bun fata de alte magazine va atrage clientii.

 

Este necesara analiza costului si a timpului de livrare

 

Este necesara analiza gamei de produse a concurentei?

 

Acest lucru este de asemenea destul de adesea uitat sau este analizata doar categoria de produse comuna (vanduta de tine si de concurenta), omitand faptul ca concurenta are si alte categorii de produse disponibile. Inainte de a cumpara ceva, majoritatea oamenilor merg pe site-uri diferite si decid ce model sa aleaga sau cauta un produs cu anumite caracteristici, iar daca ai o gama slaba, clientul poate deja sa inteleaga ca nu are ce alege de pe site-ul tau si acceseaza site-urile concurentei, pentru ca acestia au ceva din care sa aleaga si are la dispozitie o gama mai mare pe care poate aplica filtre si va putea gasi un produs in concordanta cu bugetul sau. Abia atunci, dupa ce a ales un anumit produs, va cauta un magazin unde este mai rentabil sa cumpere produsul. Chiar daca se dovedeste ca ai acest produs si este putin mai ieftin decat la concurenta, nu inseamna ca toti clientii vor cumpara de la tine, deoarece site-ul concurentei a devenit deja familiar si deja genereaza mai multa incredere decat al tau.
Un produs care are numeroase caracteristici si proprietati, de regula, poate avea cel putin un analog de la alta marca. Si chiar daca ai un pret excelent, livrare rapida si gratuita, clientul ii place un alt brand pe care nu il ai, iar acesta va prefera un magazin care il are. De aceea, este important sa analizezi gama de produse a concurentei si sa incerci sa tii pasul cu ea.

 

Este necesara analiza gamei de produse a concurentei

 

Este necesara analiza site-urilor concurentei?

 

De asemenea, este necesar sa se monitorizeze periodic site-urile concurentei pentru diverse campanii de marketing interesante sau alte solutii de pe site care pot avea un avantaj competitiv. De exemplu – vanzari, cadouri atunci cand este plasata o comanda, o garantie extinsa, etc. Toate acestea pot duce clientul de partea concurentei. Atentie la continutul prezentat, de exemplu, concurenta poate avea o pagina de produs mai bogata – mai multe informatii despre produs, fotografii din ce in ce mai bune, exista un videoclip despre produs si alte lucruri. Toate acestea pot determina clientul sa aleaga concurenta. Incerca sa analizezi tot ce poate afecta vanzarile intr-un fel sau altul si nu ezita sa implementezi pe site-ul tau solutiile care iti plac, nu este intotdeauna necesar sa reinventezi roata. Atat antreprenorii cat si marile branduri mai arunca din cand in cand cate un ochi la concurenta si preiau sau imbunatatesc ideile acestora.
Aceeasi analiza de utilizare a site-ului poate avea un impact mare asupra vanzarilor. Printre antreprenorii incepatori, observ adesea ca incearca sa faca ceva unic, dar strica totul, desi cred ca ideea lor este o caracteristica mega cool pe care nimeni nu o are. Aici, desigur, trebuie sa intelegi cel putin elementele de baza ale utilizabilitatii pentru a nu copia lucrurile initial esuate, cu toate acestea, cand analizezi un numar mare de concurenti diferiti mult timp si incepi sa implementezi lucruri noi, vezi ce efect au acestea asupra vanzarilor, apoi, dupa un timp, vei intelege ce e bun si ce e rau.

 

Este necesara analiza site-urilor concurentei

 

Este necesara analiza surselor de trafic ale concurentei?

 

Afla unde si cum isi promoveaza concurenta magazinul online. De asemenea, este important sa intelegi ca marketingul integrat functioneaza bine in vanzarile online (multe surse de trafic, care impreuna asigura un efect semnificativ mai mare decat fiecare sursa individual). Si uneori poate dura ani vei descoperi care sunt sursele de trafic cele mai bune si cu un raport cat mai bun de conversie a vizitatorilor magazinului tau online in cumparatori. Concurenta care lucreaza de mai mult timp pe piata sau are mai mult succes decat tine in vanzari va simti care sunt acele surse care aduc profituri foarte bune. Si facand publicitate magazinului tau folosind aceste surse, poti atrage clienti pentru afacerea ta, economisind in acelasi timp foarte mult timp si bani pe care i-ai fi folosit pentru testarea surselor ineficiente.
Desigur, aici o influenta importanta o au strategia de promovare si bugetele, dar, totusi, analizand sursele, vei intelege in ce directie trebuie sa-ti indrepti strategia de promovare. Doar descoperind in ce directie trebuie sa te indrepti uneori functioneaza de minune. Din pacate, multi incepatori in comertul electronic nu inteleg intotdeauna in ce directie este necesar sa se dezvolte in ceea ce priveste marketingul. Dar fara el, vor genera putine vanzari.

 

Este necesara analiza surselor de trafic ale concurentei

 

Concluzie

 

Sper ca acum a devenit mai clar pentru tine de ce este atat de importanta analiza concurentei. Si cu cat incepi mai devreme sa faci asta, cu atat sunt mai mari sansele de reusita. Pana la urma, concurenta nu sta nemiscata si ca te analizeaza si pe tine. Si daca stai si astepti, nimic nu se va intampla de la sine. Banii online nu pica din cer, ci ii primesti din buzunarele clientilor reali, iar cu cat atragi mai multi dintre acestia catre magazinul tau online, cu atat poti castiga mai mult. Din pacate, acest lucru este adesea uitat si odata investit la inceput in analiza concurentei, dupa ce s-a dovedit o miscare inteligenta care a facilitat depasirea concurentei, unii antreprenori decid ca acum va fi intotdeauna asa si ca se pot relaxa. Dar dupa cum arata practica, concurenta va reactiona la actiunile tale foarte repede, iar vanzarile tale vor scadea. La fel ca in sport (luam de exemplu boxul), daca nu-ti cunosti adversarul, punctele tari si punctele slabe, atunci intreaga batalie se transforma in ruleta ruseasca pentru tine si, cel mai probabil, vei pierde, pentru ca adversarul iti va cunoaste slabiciunile si va castiga cu usurinta.

Despre noi

IOmedia este o agentie specializata in servicii de dezvoltare web, aplicatii software, servicii de web design, marketing online si tutoriale video.

Solicita oferta

Oferim servicii care iti vor creste afacerea online.

Ultimele noutati!

Ultimele articole

Vezi toate articolele
No Comments

    Spune-ti parerea