Nisa magazin online: cum sa alegi si unde sa cauti

O nisa pentru un magazin online este aleasa printr-un studiu amanuntit al cererii populatiei, nevoilor si dorintei acesteia de a achizitiona un anumit produs. Prin urmare, daca ai reusit sa afli ce este acum necesar consumatorului, poti castiga bani buni satisfacand aceasta nevoie.

Cu toate acestea, pentru a deschide un magazin online, incepand propria afacere, ar trebui sa evaluezi corect potentialul si riscurile, precum si sa previzionezi si modelezi o varietate de optiuni de dezvoltare a afacerii. Despre cum ar trebui selectata si testata o nisa pentru un magazin online, ce puncte trebuie luate in considerare pentru ca ofertele tale sa devina cu adevarat interesante pentru consumatori, afla in acest articol.

 

 

Cum sa incepi sa cauti o nisa pentru un magazin online

 

Comercializarea produselor de nisa determina o afacere cu dimensiuni limitate (in cazul nostru, un magazin online) in care produsele vandute sunt orientate catre un public tinta specific.

Pentru a reusi in domeniul comertului online ar trebui sa gasesti o nisa existenta si cu cerere din partea consumatorilor, urmand ca apoi sa alegi produsele si sa dezvolti un magazin online in jurul acestora. Desigur, inainte de a investi in orice industrie, ar trebui sa o studiezi cu atentie si sa analizezi potentialul acesteia.

Astazi, crearea unui magazin online este disponibila tuturor. Orice persoana care are un computer cu acces la internet se poate apuca de treaba chiar si fara o educatie specializata sau cunostinte / abilitati specifice. Desigur ca neavand cunostintele sau abilitatile specifice, realizarea unui magazin online va fi un proces mai lung si este posibil ca rezultatul sa nu aiba calitatea dorita. Dar daca ai o idee buna despre ce vrei sa vinzi poti apela la firme de dezvoltare web care sunt specializate in crearea magazinelor online.

Pentru a iti crea propria afacere pe Internet, ai nevoie doar de:

 

cauti o nisa pentru un magazin online

 

In ciuda faptului ca intregul proces de creare a unei pagini web este destul de simplu, daca gresesti ceva in acest proces, majoritatea profitului potential se va pierde automat. O nisa traditionala este o varianta convenabila pentru inceperea oricarei activitati de afaceri, care cu o abordare competenta poate ajunge pe o pozitie rezonabila in piata online.

 

Primii pasi in dezvoltarea afacerilor sunt cei mai importanti: nivelul de interes al publicului tau tinta va depinde direct de eficacitatea startului companiei si de viteza dezvoltarii acesteia. Ai reusit sa convingi publicul tina de rentabilitatea cooperarii cu tine sau nu? Astfel, trebuie acordata atentie nu numai strategiilor de vanzare, ci si constructiei unui sistem de marketing care sa transmita cumparatorilor potentiali informatia ca un vanzator competitiv si serios a aparut pe piata.

 

Odata ce poti atrage capital, ar trebui sa iei in considerare modul de pastrare. Cei mai prudenti antreprenori se bazeaza pe diverse inovatii pe piata vanzarilor si sunt, de asemenea, interesati de progresul organizatiilor concurente. Pentru a mentine afacerea pe timp indelungat si pentru a nu pierde clientii, ar trebui sa iti extinzi permanent baza de cunostinte in domeniul afacerilor, precum si sa fii la curent si sa raspunzi rapid la inovatii.

Am pregatit pentru cititorii nostri o mica lista de recomandari valoroase care va vor ajuta sa navigati in sfera de afaceri, precum si sa alegeti directia potrivita pentru dezvoltarea viitoare:

  • Studiaza analizele de afaceri si urmareste evaluarile expertilor de pe piata. Economistii au o mai buna intelegere a domeniului afacerilor si vad tendintele de dezvoltare a vanzarilor.
  • Urmareste concurentii si analizeaza periodic piata de vanzare a acestora. Nu neglija acest sfat si astfel nu vei rata ocazia de a iti imbunatati in timp util si eficient propria afacere.
  • Tine pasul cu cererea. Exista o categorie speciala de bunuri pentru care exista mereu cerere, dar chiar si in acest caz, ar trebui sa fii constient de nevoile publicului tau tinta si sa fii pregatit pentru orice. Chiar si cateva saptamani de activitate scazuta va determina scaderea pozitiei magazinului online intr-un motor de cautare. Si pentru a ajunge din nou la pozitia pe care se afla, va fi nevoie de multa resurse si munca.

Cautarea unei nise pentru magazinul online trebuie efectuata tinand cont atat de opiniile personale, cat si de cele sociale. De exemplu, efectuand un sondaj intre vecini / prieteni sau analizand statistici pe internet privind bunurile / serviciile populare, vei gasi cu siguranta o nisa pe care sa activezi ulterior.

Multe publicatii populare de afaceri sfatuiesc antreprenorii incepatori sa se concentreze pe propria lor idee unica si sa creeze magazine foarte bine orientate, care nu au analog in piata. Cu toate acestea, in acest caz, ar trebui sa fii foarte atent, deoarece poti face o mare greseala cu cererea potentiala sau piata.

 

Analiza nisa magazin online

 

5 avantaje ale magazinelor online nisate

 

Cea mai frecventa si cea mai mare greseala intre proprietarii de magazine online este incercarea de a vinde o gama larga de bunuri din diverse categorii. O astfel de afacere va necesita costuri materiale semnificative pentru achizitionarea de produse, organizarea depozitarii corespunzatoare si marketing. Daca gasesti o nisa cu cerere mare pentru un magazin online, precum si daca produsele pot fi vandute prin mai multe canale, poti obtine o serie de avantaje semnificative:

 

1. Pur si simplu creezi un public tinta fidel

In timp ce vinde produse de nisa, vanzatorul stie exact cine sunt clientii sai si intelege, de asemenea, ce sa le ofere si cum sa atraga publicul tinta in ansamblu. Un segment de piata vizat este mult mai usor de invatat. In plus, sunt usor de urmarit tendintele de dezvoltare, noile produse si produse care castiga rapid popularitate. Vanzatorul poate comunica cu publicul sau tinta si poate oferi o abordare individuala fiecarui client.

 

2. O linie de produse bine dezvoltata creste competitivitatea magazinului online

Dupa ce a preferat o anumita categorie de produse, vanzatorul va putea sa se concentreze numai asupra acesteia si, prin urmare, sa calculeze eficient costurile si preturile si ulterior sa gaseasca un produs cu cel mai bun raport calitate-pret. Astfel, un reprezentant al unui sector de piata de nisa poate oferi clientilor un produs care sa raspunda pe deplin nevoilor lor, spre deosebire de marketplace-uri cu o gama larga de categorii de produse, printre care este destul de dificil sa il gasesti pe cel necesar.

 

3. Costurile promovarii si optimizarii SEO sunt mult mai mici

Un magazin online care opereaza intr-o anumita nisa este axat pe un anumit public tinta care are nevoie de un produs / serviciu. Intr-o astfel de situatie, dezvoltarea unei promovari SEO eficiente va fi mult mai usoara decat in ​​cazul pietelor cu mai multe produse: ar trebui sa te concentrezi pe unicitatea propunerii si sa maximizezi numarul de cuvinte cheie lungi (formate din minim 3-4 cuvinte). In ciuda faptului ca magazinele online de nisa au mai putine oportunitati, conversia lor este mai mare. Comunicand cu un anumit public tinta, promovarea va avea un cost mai scazut.

 

Costurile promovarii si optimizarii SEO sunt mult mai mici

 

4. Concurenta este mai mica

O gama larga de produse din acelasi segment de piata face posibila evitarea concurentei cu companiile care vand produse similare. Fiecare vizitator al unui magazin online nisat este un potential cumparator, deoarece a cautat in mod voit produsul / serviciul pe care il oferiti.

 

5. Poti crea cu usurinta propriul brand si poti obtine statutul de expert

Un segment de piata restrans poate fi studiat rapid si usor pana in cele mai mici detalii, pentru a determina publicul tinta si nevoile acestuia, pentru a atrage clientii potentiali, pentru a oferi un produs cautat si pentru a castiga increderea clientilor. Daca un magazin online vinde un produs rar (care nu este reprezentat pe alte site-uri), atunci este suficient sa obti pur si simplu statutul de expert intr-un anumit domeniu.

Scopul unui magazin online de nisa este de a vinde un produs specific de care un public tinta este interesat si de care are nevoie. In acest caz, promovarea unui site pe internet este destul de simpla, deoarece clientii te gasesc pe baza unor fraze de cautare exacte si directionate. Nu este necesar sa impui si sa faci publicitate agresiva unui produs / serviciu de nisa. Pentru a mentine un nivel bun de vanzari, este suficient sa comunici eficient cu publicul tinta si sa primesti feedback de la acesta.

 

Un mic magazin online specializat se poate transforma intr-un magazin mare de-a lungul timpului. Un studiu aprofundat si o analiza a unui anumit segment de piata permite vanzatorului sa obtina informatii suplimentare despre noi produse, evolutii inovatoare si tendinte de dezvoltare in acest domeniu. Toate acestea mai tarziu, cu o crestere a gamei de produse vandute (introducerea de produse similare sau conexe), pot crea o afacere de succes.

Pentru a incepe, nu este necesar sa ai un buget mare – poti incepe cu mici investitii financiare. Pe masura ce vei obtine un profit, poti investi o anumita parte inapoi in afacere (in aprofundarea si extinderea sortimentului), care ulterior va ajuta la cresterea semnificativa a cifrei de afaceri, castigand statutul de expert intr-un anumit segment de piata.

 

 

Tipurile de nise pentru un magazin online

 

Luati in considerare diferitele tipuri de nise de produse pentru un magazin online:

 

1. Larg si restrans

Sa spunem ca un magazin online cu un sortiment divers de perii pentru vopsire este o nisa cu profil restrans. Magazinul online de bunuri pentru desen si arte plastice este o nisa larga.

Pentru a lucra intr-o nisa restransa, trebuie sa intelegi in detaliu produsul vandut, caracteristicile si detaliile acestuia. In acelasi timp, nu uita ca increderea clientilor in magazinele cu profil restrans este de multe ori mai mare. Mai jos vom arunca o privire mai atenta la unul dintre cele mai frapante si eficiente exemple de nisa restransa – un magazin online nisat.

O nisa larga este un segment de piata cu un numar mare de categorii de produse si, in consecinta, cu o acoperire mare de clienti. Cu toate acestea, retine ca acest domeniu de activitate va necesita investitii semnificativ mai mari de finantare pentru start-up, promovare SEO, publicitate, dezvoltare, etc. Concurenta in acest segment este, de asemenea, mai mare.

 

2. Produse de sezon sau nu

Ca exemplu, ia in considerare un magazin online de prajituri si alte dulciuri de Paste. Un astfel de magazin va fi relevant pentru maximum 1 luna pe an si va inceta cererea la scurt timp dupa sarbatoare. In acest caz, acesta este un exemplu de nisa sezoniera in forma sa cea mai limitata.

Bunuri de sezon – o decizie foarte dubioasa pentru un om de afaceri novice. Cu toate acestea, nu recomandam sa incepi o activitate antreprenoriala cu vanzarea de produse sezoniere, deoarece in acest domeniu vei fi lipsit de perspective de dezvoltare, deoarece un astfel de produs implicit nu are o cerere stabila.

Ce se intampla daca mai vrei sa incerci intr-o nisa sezoniera?

In aceasta situatie, concentrarea pe mai multe nise in acelasi timp va fi cea mai buna solutie. Adica, vei oferi publicului tau diverse bunuri relevante pentru o anumita perioada de timp, ajustandu-ti periodic sortimentul.

 

Produse de sezon sau nu

 

3. Vizibil si invizibil

Nisele vizibile sugereaza vanzarea de bunuri care ne inconjoara pe fiecare dintre noi in viata de zi cu zi (aparate, mobilier, haine, incaltaminte etc.).

Si desi primul lucru care ne vine in minte atunci cand ne gandim sa incepem o activitate antreprenoriala printr-un magazin online este o nisa vizibila, acele produse pe care nu le intalnim in viata de zi cu zi nu sunt mai putin interesante si promitatoare, si anume componente ale diverselor industrii.

Este vorba despre astfel de obiecte care apartin unor nise invizibile. De exemplu, piese componente pentru orice mecanism / echipament; ingrediente pentru produse alimentare / cosmetice / produse chimice de uz casnic etc.

Gandeste-te la asta: educatia de specialitate sau experienta de munca in oricare dintre domeniile de productie iti pot influenta decizia cu privire la alegerea nisei pentru un magazin online. Iti vom spune in detaliu despre cum sa analizezi alegerea ta in acest domeniu putin mai tarziu.

 

4. Competitiv si necompetitiv

Nisele necompetitive isi justifica numele – bunurile / serviciile prezentate nu au o cerere mare.

Toate nisele comerciale sunt competitive mai mult sau mai putin, deoarece in astfel de segmente de piata se invart multi bani.

Sarcina vanzatorului in aceasta situatie este de a determina nivelul de competitivitate al tuturor niselor selectate si de a analiza concurentii din fiecare domeniu in conformitate cu urmatoarele puncte:

  • politica de preturi – cu ce preturi vand posibilii concurenti bunuri similare;
  • publicitate contextuala online – daca este folosita, daca este de calitate, cat de des apare;
  • promovarea vanzarilor – un sistem de bonusuri, oferte speciale, reduceri, etc.;
  • serviciul oferit – metodele de livrare a bunurilor folosite si modalitatile de plata;
  • traficul site-ului;
  • din ce surse provin clientii potentiali, geolocalizarea lor;
  • efectuati o cercetare de cuvinte cheie pe care un potential cumparator face o interogare de cautare etc.

In procesul de analiza ai constatat puncte slabe ale competitorilor? Foarte bine, daca da, iti va fi mai usor sa oferi publicului tau cel mai bun produs / serviciu la acelasi pret.

 

Tendinte produse magazin online

 

5. Tendinte

Produsele in trend sunt cele care se afla la apogeul popularitatii in randul populatiei. Ar trebui sa aleg aceasta nisa pentru a-mi deschide propriul magazin online? Riscul este ca aceste produse sa isi piarda din popularitate cand apare un nou trend. Unele produse raman in tendinta destul de mult timp, iar unele dispar aproape instantaneu.

 

Daca ai decis sa iti dezvolti afacerea cu produse in trend, atunci este important sa actionezi cu promptitudine. Trebuie sa alegi un produs popular, apoi sa deschizi magazinul online, sa incepi promovare si sa fii pregatit si pentru o concurenta ridicata, deoarece comertul cu articole vestimentare este foarte popular. Toate actiunile de mai sus trebuie facute incredibil de rapid, inainte ca publicul tinta sa isi piarda interesul pentru produsele vandute.

Optiunea ideala este sa gasesti un produs care abia incepe sa castige popularitate. In acest caz, sansa de a castiga bani buni comercializandu-l este mult mai mare. Exista mai multe strategii pentru a gasi si identifica produse promitatoare. Cel mai usor este sa analizezi Europa de Vest si America. Daca apare un trend acolo, atunci este foarte probabil ca acesta sa devina la moda si la noi foarte curand.

Tine minte ca cererea de produse in trend este imprevizibila si de scurta durata, asa ca daca doresti sa construiesti o afacere pe termen lung si stabila, ar trebui sa alegi o nisa stabila pentru vanzarile online.

 

 

Lista de nise populare ale magazinelor online

 

Inaintea unui antreprenor care a decis sa-si inceapa propria afacere pe Internet, exista o multime de oportunitati, inclusiv venituri nelimitate si potential nelimitat de dezvoltare a afacerii. Tata lumea poate incerca sa dezvolte o afacere care implica comertul online! Am pregatit pentru tine o lista cu cele mai promitatoare nise pentru crearea unui magazin online de la zero:

 

1. Produse handmade

Aceste produse vor atrage clientii care iubesc produsele unicate. Prin intermediul magazinului online puteti vinde atat articole realizate manual, cat si produse din alte categorii (imbracaminte, accesorii, diverse obiecte decorative pentru casa etc.). Aceasta nisa este atractiva si datorita nivelului scazut al concurentei si totul datorita faptului ca astfel de produse sunt create intr-un volum foarte limitat. Un anumit produs din categoria handmade poate fi cumparat doar de la un anumit artist si foarte des este creat intr-un singur exemplar.

 

Produse handmade

 

2. Produse cosmetice naturale / organice

In ziua de astazi, oamenii incep sa se gandeasca la propria sanatate, motiv pentru care multe persoane opteaza pentru produse naturale, organice. Daca ai alege aceasta nisa pentru propriul tau magazin online, atunci o solutie excelenta ar fi vanzarea de produse precum produse cosmetice naturale, scruburi, creme, etc. Produsele pe baza de carbune precum masti, sapun, pasta de dinti si altele au castigat o imensa popularitate. Contin ingrediente exclusiv naturale si curata perfect pielea si smaltul dintilor.

Un alt bestseller este uleiul de nuca de cocos. Acest produs a aparut pentru prima data pe piata in 2008 si de atunci nu a incetat sa castige din ce in ce mai multa popularitate. Produsele din ulei de nuca de cocos sunt destinate in principal ingrijirii parului si pielii. Apropo, multi oameni, care aleg produse naturale, au grija nu numai de propria sanatate, ci si de mediul inconjurator. Pentru un astfel de public tinta, periutele de dinti de bambus vor fi foarte populare.

 

3. Produse pentru nou-nascuti

Pentru aceasta categorie de produse este in permanenta o cerere mare. Oamenii incearca sa obtina tot ce este mai bun pentru copii si nu incearca sa economiseasca cumparand cele mai ieftine produse. Mii de copii se nasc in fiecare zi in lume – de aceea cererea de produse pentru copii (haine, jucarii, mancare etc.) ramane stabila. Nu uita ca in aceasta nisa, potentialii tai clienti pot fi nu numai parintii, ci si rudele / prietenii care cumpara un cadou pentru un nou-nascut. Deoarece gama de produse pentru copii este uriasa, nu exista o concurenta acerba in acest sector comercial. Cererea pentru aceasta categorie a fost dovedita: multe marketplace-uri si mari magazine online o introduc in gama de produse.

 

4. Cosmetice pentru barbati

In ultimii ani, atitudinea barbatilor fata de ingrijire si de propriului aspect a suferit modificari semnificative. Pana in prezent, arsenalul pentru produse de ingrijire pentru barbati nu se limiteaza la spuma de barbierit si la sampon. Multi barbati nu neglijeaza utilizarea cremelor hidratante si anti-imbatranire. Diferenta dintre produsele cosmetice pentru barbati si produsele adresate femeilor consta nu numai in aroma, ci si in compozitie. Deoarece barbatii au o piele mai densa, ea are nevoie de o ingrijire foarte speciala. Un alt produs in trend din aceasta categorie este uleiul pentru ingrijirea barbii.

 

Cosmetice pentru barbati

 

5. O varietate de produse gonflabile

Daca esti un antreprenor la inceput de drum, atunci aceasta nisa este o solutie excelenta pentru deschiderea unui magazin online. In primul rand, poti economisi mult atunci cand inchiriezi un depozit pentru depozitarea marfurilor – intr-o forma dezumflata, produsele tale nu vor ocupa mult spatiu, nu se vor deteriora in timp si nu sunt influentate de schimbarile de temperatura.

Nu te limita la ideea de a vinde saltele gonflabile! Exista multe alte produse gonflabile populare – barci, paturi, piscine, trambuline, etc. Sarcina principala a vanzatorului este de a achizitiona bunuri de calitate la un pret accesibil. Produsele gonflabile ale unor marci celebre sunt foarte scumpe, astfel incat clientii cauta o optiune mai ieftina si de calitate.

 

6. Produse pentru constructii, casa si gradina

In ziua de astazi, oamenii nu economisesc bani – in schimb, prefera sa investeasca capitalul existent in ceva fizic – repararea unui apartament, amenajarea unei case de vara sau a unei gradini. Comertul online include astfel de produse intr-un segment separat – DIY („do it yourself”). Aceasta categorie include unelte de gradina, unelte de constructie, etc. Daca esti un antreprenor incepator, atunci retine ca daca decizi sa alegi aceasta nisa de tranzactionare, in niciun caz nu incerca sa concurezi cu magazinele mari care comercializeaza produse pentru constructii, casa si gradina. Concentreaza-te pe cativa producatori promitatori de instrumente / echipamente specializate si extinde-ti treptat sortimentul.

 

Produse pentru casa si gradina

 

 

Cum sa alegi o nisa pentru un magazin online: instructiuni pas cu pas

 

1. Realizarea unei liste de nise promitatoare si interesante

In primul rand, gandeste-te: cu ce produs ai vrea sa lucrezi? Vezi, va fi mult mai usor sa comercializezi un produs care iti este familiar si ti se pare interesant. In acest caz, gasirea unui furnizor bun si construirea eficienta a comunicarii cu publicul tinta nu va fi dificila (cel mai bun loc de munca este un hobby bine platit). Selecteaza si adauga cat mai multe optiuni posibile pentru diverse produse pentru magazinul online (40-60 de articole). Cand lista este completa, incepe analiza popularitatii fiecarei categorii selectate.

 

2. Analiza popularitatii si relevantei fiecarei nise pentru magazinul online

Folosind Google Trends si Keyword Planner, puteti vizualiza statistici ale diferitelor intrebari, cum ar fi „geanta magazin online Bucuresti”, „pret pentru genti”, „cumpara geanta ieftina” etc. , care demonstreaza popularitatea si relevanta unui anumit produs. Folosind cele doua tool-uri oferite de Google, puteti vizualiza statistici pentru o anumita perioada de timp (luna trecuta, anul trecut), pentru o geolocalizare specifica (regiune), precum si pentru a vedea istoricul interogarilor de cautare. In plus, poti obtine informatii despre:

  • ce cauta oamenii pe internet;
  • daca produsul pe care l-ai ales este sezonier sau are cerere constanta;
  • in ce regiuni (tari, orase) este cel mai solicitat.

Dupa finalizarea analizei si sistematizarea datelor obtinute, putem incepe studierea presupusilor concurenti.

 

informatii despre concurentii potentiali

 

3. Aduna informatii despre concurentii potentiali

La o simpla cautare pe Google folosind cuvintele cheie pentru nisa respectiva, vei putea vedea anunturile competitorilor tai din Google Ads. Este bine sa le studiezi titlurile si descrierile, iar daca realizezi ca poti imprumuta si imbunatati unele din acestea in viitor este bine sa ti le salvezi. Cauta punctele tari si punctele slabe ale competitorilor, gandeste-te ca acest lucru poate fi utilizat pentru a promova campania ta. Si, in sfarsit, determina ce cuvinte cheie / expresii folosesc concurentii pentru promovarea SEO a produselor – acest lucru este necesar pentru a fi la egalitate cu acestia. Aceasta analiza poate fi realizata folosind urmatoarele servicii contra cost:

Utilizand aceste servicii, poti analiza si evalua cu usurinta concurentii tai potentiali chiar inainte de a deschide propriul tau magazin online. Acest lucru iti va oferi avantaje precum posibilitatea de a imprumuta ceva pozitiv si promitator de la adversarii tai, precum si de a evalua greselile acestora din urma si de a ajusta propria strategie de promovare. In plus, ca exemplu, vei lua in considerare un model de lucru care poate veni la indemana si poate deveni un prototip pentru magazinului tau online. Totusi, nu uita ca, in final, ar trebui sa ai un site web care fie comparabil mai bun decat al competitorilor sau macar la acelasi nivel.

 

4. O cautare preliminara a posibililor furnizori (pana la determinarea finala a nisei pentru magazinul online)

Datorita motoarelor de cautare, sarcina de a „gasi un furnizor” astazi nu prezinta nicio problema – trebuie doar sa introduci cateva cuvinte cheie in campul de cautare (de exemplu, „cumpara saci engros”, „cumpara bomboane engros de la producator” etc. .). Motorul de cautare iti va oferi o lista uriasa de site-uri ale diversilor producatori.

Profesionistii sfatuiesc sa nu stai pe primele pagini ale rezultatelor cautarii, intrucat cu cat site-ul furnizorului are o pozitie mai joasa in motorul de cautare, cu atat este mai mare probabilitatea ca acesta sa fie bucuros sa te vada depasindu-i competitia.

 

5. Alege o nisa restransa

Daca alegi o nisa precum „incaltaminte” sau „haine”, risti sa te arzi, deoarece concurenta si sortimentul de marfuri din astfel de segmente de piata este pur si simplu uriasa.

Iti recomandam cu tarie sa incepi o afacere intr-o nisa restransa. De exemplu, un „magazin online de imbracaminte pentru fete” sau, mai bine zis, restrange segmentul la un anumit tip de imbracaminte. Astfel, in loc de un mare magazin online cu mai multe produse, vei avea un „magazin online de rochii pentru copii”. Evident, un astfel de magazin va fi mult mai usor de promovat si dezvoltat treptat in loc sa incerci in zadar sa concurezi cu titanii pietei pentru tot felul de haine.

 

E-commerce - Rentabilitatea unei nise

 

6. Cum se testeaza reantabilitatea unei nise

Cand lista de nise este redusa la cateva optiuni si te gandesti pentru care sa deschizi un magazin online, verifica daca fiecare respecta caracteristici precum:

  • nivel scazut de concurenta;
  • produsele au o cerere stabila, nu sezoniera;
  • nisa selectata este solicitata de publicul tinta;
  • regiunea ta are un public tinta adecvat;
  • profitul net pe unitatea de produs depaseste nivelul costurilor de logistica si a cheltuielilor de exploatare;
  • exista o piata de vanzari deja formata;
  • acest produs se caracterizeaza printr-o rentabilitate ridicata;
  • nisa aleasa pentru magazinul online te intereseaza si te motiveaza sa oferi servicii de calitate.

Este departe de a fi intotdeauna posibila alegerea corecta a unei nise, motiv pentru care profesionistii recomanda testarea unui segment de piata selectat si numai in cazul in care rezultatul este pozitiv – investeste in afacere 100%.

De exemplu, realizeaza publicitate contextuala a produsului selectat pe Google – dupa ceva timp vei primi statistici relevante cu privire la cat de mult se cere produsul tau.

Daca esti interesat de deschiderea unui magazin online, dar nu vrei sa te ocupi de disponibilitatea produselor si depozitare, incearca sa descoperit mai multe informatii despre:

  • dropshipping;
  • platforme de finantare colectiva (crowdfunding).

Apropo, pentru testare, disponibilitatea produselor nu este deloc necesara. Este suficient sa obti statistici pentru a iti face o idee despre cererea reala pentru produsul propus. Dar, in cazul in care testarea a aratat rezultate pozitive, ar trebui sa incepi sa creezi un magazin online si sa cumperi bunuri.

Cu toate acestea, in momentul testarii, ar trebui sa ai deja gata logistica transportului de marfa, precum si conditiile acestuia. Daca rezultatele testelor dezvaluie ca nisa este populara, poti incepe imediat procesul de formare a unei strategii de livrare a marfurilor din magazinul tau online catre clienti.

 

7. Consolidarea nisei alese pentru magazinul online

Inainte de a incepe crearea propriului magazin online, ar trebui sa:

  • examinezi amanuntit marfurile vandute (caracteristici, posibili furnizori, canale de distributie etc.);
  • analizezi toti concurentii potentiali si activitatile acestora (preturi, oferte, puncte forte si puncte slabe);
  • asigura-te de relevanta produsului propus.

Ti-am pregatit o lista suplimentara de recomandari, care te va ajuta sa alegei o nisa cu adevarat eficienta si cautata pentru magazinul online:

  • acorda atentie produselor rare, care sunt dificil de gasit;
  • accepta pre-comenzi pentru produs;
  • vinde bunuri utile si de inalta calitate;
  • gandeste-te la politica de preturi a magazinului tau online (oamenii nu sunt dispusi sa comande produse foarte scumpe inainte de a le vedea sau testa daca este posibil)
  • alege produse in trend ;
  • concentreaza-te pe 2-3 produse din intreaga gama de produse prezentate (evidentiaza asa-numitul produs emblematic);
  • daca vrei sa testezi noi produse, creaza landing page-uri separate pentru fiecare.

Dupa ce ai studiat aceasta sectiune, probabil ai o idee generala despre procesul de alegere a unei nise promitatoare pentru un magazin online, dar nu strica sa afli tendintele comertului electronic in 2020.

 

Google trends - idei de nisa pentru magazin online

 

Cum sa gasesti idei de nisa pentru un magazin online, folosind Google Trends

 

In cautarea unei idei de afaceri pentru deschiderea propriului magazin online, Google Trends te poate ajuta. Prin intermediul lui poti sa te familiarizezi cu nivelul de interes al publicului online pentru diverse produse.

Pentru a incepe trebuie doar sa introduci un cuvant cheie si apoi sa selectezi tara.  Astfel, poti vedea istoricul unei interogari de cautare specifice pe zile / saptamani / ani incepand cu anul 2004. Graficul te ajuta nu numai sa urmaresti urmaresti daca interesul publicului tinta pentru un produs creste sau scade, dar si sa intelegi tendinta generala.

In cazul in care cauti o nisa pentru un magazin online pe care intentionezi sa il deschizi intr-un an, este important sa verifici daca produsul respecta urmatoarele caracteristici:

are o cerere stabila (de exemplu, interesul pentru drone nu a scazut in ultimii doi ani);

tinde sa creasca interesul (mai ales important pentru produse cosmetice, imbracaminte si alimente).

O alta caracteristica a Google Trends este capacitatea de a vedea pe harta acele regiuni in care cererea de bunuri este cea mai mare. Aceasta caracteristica va fi utila in special pentru magazinele online regionale, deoarece tendintele din diferite domenii pot diferi semnificativ unele de altele.

 

 

6 semne ale unei alegeri nereusite a unei nise pentru un magazin online

 

Ti-am pregatit o lista de recomandari care iti vor proteja investitiile.

Fii foarte atent daca:

  • nisa aleasa este plina de concurenti – intr-un astfel de sector de piata va fi destul de dificil sa ajungi in top, riscul este foarte mare ca clientii potentiali sa nu ajunga pur si simplu pe site-ul tau;
  • ai ales o nisa restransa – piata sezoniera si marca unica nu iti va aduce un profit regulat si nu va aduce venituri suficiente pentru dezvoltarea afacerii;
  • nu este cerere pentru produsul ales – clientii nu au nevoie de produsul pe care il oferi, ceea ce inseamna ca nu este cumparat si, in consecinta, nu exista venituri;
  • regiunea ta are un public tinta foarte mic pentru produsul pe care il vinzi – reanalizeaza piata din zona ta pentru a iti asigura un profit stabil si suficient;
  • produsul este ineficient si nu justifica investitiile – ia in considerare o alta nisa, mai profitabila;
  • pentru tine personal, produsul nu prezinta niciun interes – asta inseamna ca nu esti in stare sa intelegi publicul tinta si esti indiferent la nevoile acestuia; in acest caz, afacerea ta este sortita esecului; in fiecare zi, vanzatorii isi extind serviciile si duc o lupta acerba cu organizatii concurente pentru loialitatea clientilor.

 

Cele mai bune nise pentru un magazin online

 

Cele mai bune nise pentru un magazin online

 

Pentru a selecta o nisa promitatoare si cautata pentru un magazin online, puteti efectua o analiza a cererii de piata pentru bunuri / servicii.

Lista cu cele mai vandute produse:

  • pantofi si haine;
  • electronice si electrocasnice mici;
  • produse cosmetice si parfumuri;
  • smartphone-uri si tablete;
  • varietate de produse pentru copii;
  • bunuri de uz casnic si instrumente de gradina;
  • mancare / bauturi;
  • PC-uri si laptopuri;
  • echipamente video, audio, foto;
  • piese de schimb / accesorii pentru masini;
  • materiale de constructie, scule, echipamente speciale;
  • electrocasnice de dimensiuni mari;
  • articole sportive;
  • mobilier;
  • produse handmade.

Cele mai comune si, in acelasi timp, cele mai competitive sectoare de piata sunt imbracamintea si incaltamintea.

Despre noi

IOmedia este o agentie specializata in servicii de dezvoltare web, aplicatii software, servicii de web design, marketing online si tutoriale video.

Solicita oferta

Oferim servicii care iti vor creste afacerea online.

Ultimele noutati!

Ultimele articole

Vezi toate articolele
No Comments

    Spune-ti parerea